§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady funkcjonowania sklepu internetowego ANIKA (dalej: „sklep”).
- Sklep prowadzony jest przez ANIKA , z siedzibą w Krasne 748 36-007 Krasne , zarejestrowaną pod numerem NIP 8133199045 oraz REGON 386844049.
- Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem strony internetowej www.sklep.anika-akcesoria.pl
- Regulamin stanowi integralną część umowy sprzedaży zawieranej przez sklep i klienta.
§ 2. Rejestracja
- W celu dokonania zakupów w sklepie klient musi dokonać rejestracji lub dokonuje jednorazowego zamówienia bez rejestracji.
- Rejestracja jest bezpłatna i odbywa się poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie internetowej sklepu.
- Podczas rejestracji klient podaje swoje dane osobowe oraz adres dostawy.
- Sklep gwarantuje poufność danych osobowych przekazywanych przez klienta podczas rejestracji.
- Kupujący ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sklepu ANIKA
§ 3. Zamówienia
- Zamówienia można składać przez stronę internetową sklepu.
- Kupujący składając zamówienie oświadcza tym samym, że wie że zamówienie wiąże się z obowiązkiem zapłaty.
- Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji wysyłane jest na adres e-mail podany przez klienta.
- Złożenie zamówienia przez Kupującego, nie oznacza zawarcia umowy sprzedaży. Umowa zostaje zawarta dopiero po uprzedniej weryfikacji złożonego zamówienia, w szczególności pod kątem dostępności zamówionego towaru oraz poprawności wypełnienia formularza zamówienia. Nieprawidłowo wypełnione formularze zamówienia nie będą rozpatrywane.
- W przypadku niedostępności części lub wszystkich towarów objętych zamówieniem, Sklep ANIKA skontaktuje się z klientem (listem e-mail, bądź telefonicznie) i poinformuje o dostępności pozostałych produktów objętych zamówieniem. Kupujący zostanie poproszony o podjęcie decyzji dotyczącej dalszej realizacji zamówienia.
- Realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta, po otrzymaniu przez Sklep Internetowy potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez Podmiot realizujący płatność.
§ 4. Płatności
- Ceny towarów podane w sklepie są wyrażone w polskich złotych i zawierają podatek VAT.
- Klient może dokonać płatności za zamówienie za pośrednictwem:
- Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
- Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
- Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Płatność kartami płatniczymi: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online drogą elektroniczną jest Blue Media S.A.
- Rozliczenia płatności online przeprowadzane są przez Blue Media S.A. (bluemedia.pl)
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za błędnie podane przez klienta dane niezbędne do realizacji przelewu.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A
- Dostępne kartach płatniczych, którymi można realizować płatność: Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
§ 5. Dostawa
- Koszt dostawy ponosi klient i jest ona ustalana indywidualnie dla każdego zamówienia.
- Zamówienia są realizowane na terenie Polski.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie spowodowane przyczynami leżącymi poza jego kontrolą.
§ 6. Reklamacje
- W przypadku gdy Kupujący jest Konsumentem lub osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność Towaru lub usługi z umową zobowiązującą do przeniesienia własności towaru na zasadach określonych w przepisach Ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta w szczególności w art. 43a i następnych.
- Klient może składać reklamacje dotyczące produktów zakupionych w sklepie internetowym.
- Reklamacja powinna być złożona za pomocą formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie internetowej sklepu lub poprzez kontakt e-mailowy podany na stronie sklepu.
- Reklamacja powinna zawierać dane klienta, numer zamówienia oraz opis wady produktu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, sprzedawca dokona wymiany produktu na nowy lub dokona naprawy produktu.
- W przypadku braku możliwości wymiany lub naprawy produktu, sprzedawca dokona zwrotu pieniędzy za reklamowany produkt.
- Koszt zwrotu reklamowanego produktu pokrywa sprzedawca.
- Reklamacje dotyczące uszkodzeń transportowych należy zgłaszać niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki.
- Reklamacje dotyczące wad produktów powstałych z winy klienta nie będą rozpatrywane
- Reklamacje dotyczące produktów objętych gwarancją powinny być składane bezpośrednio do producenta zgodnie z instrukcjami zawartymi w karcie gwarancyjnej.
- Składając reklamację, klient akceptuje regulamin reklamacji sklepu internetowego.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Kupującemu - na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
§ 7. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość
- Kupujący będący Konsumentem, dokonujący zakupu na odległość, może - zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się w momencie otrzymania pierwszej sztuki zamawianego przez klienta towaru.
- W celu odstąpienia od Umowy należy przesłać pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres: ANIKA 36-007 Krasne, Krasne 748. Odstępując od umowy, Konsument może posłużyć się wzorem formularza stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Konsument ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sklep ANIKA do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Bezpośrednie koszty zwrotu towaru, w tym koszty odesłania, ponosi Konsument.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Sklep ANIKA niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwraca Konsumentowi zapłaconą cenę towaru wraz z kosztami jego dostarczenia do Konsumenta, z zastrzeżeniem że Sklep ANIKA zwraca jedynie koszty najtańszego zwykłego sposobu przesyłki dostępnego w swojej ofercie. Zwrot dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub w innej formie zaakceptowanej przez Konsumenta, która nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Sklep ANIKA może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej przez Konsumenta kwoty do czasu otrzymania towaru lub potwierdzenia jego odesłania.
- Po otrzymaniu przez Sklep ANIKA oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy oraz zwróconego towaru, Sklep ANIKA niezwłocznie wysyła do Konsumenta fakturę korygującą – dot. zwrotu towaru.
- Prawo do odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszym dziale nie przysługuje w sytuacjach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta tj. w szczególności gdy:
- a) przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.
- Postanowienia rozdziału stosuje się odpowiednio także do Klienta będącego osobą fizyczną, który zawarł z ANIKA umowę bezpośrednio związaną z swoją działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§ 8. Pozasądowe rozpatrywanie sporów konsumenckich
- Pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL dostępna jest Platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
§ 9. Przetwarzanie danych osobowych
- Sklep ANIKA przetwarza informacje dotyczących Kupującego, w tym mające charakter danych osobowych. Przetwarzanie następuje zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE , ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1182) oraz w zakresie w jakim ma to zastosowanie, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013 r. poz. 1422).
- Dane osobowe Kupujących wykorzystywane są przez Sklep ANIKA , do realizacji zamówień, ewidencji sprzedaży i kontaktu z Kupującym w celu potwierdzenia zamówienia. Pod warunkiem wyrażenia zgody przez Kupującego, jego dane osobowe są wykorzystywane również w celu informowania o promocjach i nowościach oferowanych przez Sklep ANIKA .
- Kupujący ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, zmiany ich lub zażądania usunięcia z bazy danych Sklepu ANIKA .
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach przedstawionych w Informacji o przetwarzaniu danych osobowych, pod adresem: Polityka prywatności - ANIKA Akcesoria Meblowe (anika-akcesoria.pl)
§10. Postanowienia końcowe
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego i innych ustaw, w tym przede wszystkim Ustawy o prawach konsumenta.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych między Sklepem BELMEB, a Kupującym, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu Postępowania Cywilnego.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2023r. i dotyczy umów zawartych od tej daty.
Tkaniny wysokiej jakości - nasze Tkaniny Samochodowe pochodzą z wyselekcjonowanych fabryk znajdujących się w Unii Europejskiej.
Możliwość sprawdzania - u nas zamówisz próbnik z materiałami aby jak najlepiej dopasować materiał do Twoich potrzeb.
Szeroki Wybór tkanin samochodowych - kolory do większości produkowanych samochodów.
Odbiór osobisty lub wysyłka kurierem - w Polsce i za granicę.
Fachowa pomoc i obsługa - zadzwoń lub napisz a my doradzimy ci i przeprowadzimy przez szybki i łatwy proces sprzedaży.